نکاتی برای اینکه Crossover مفیدی داشته باشیم

Crossover and keys

نکاتی برای اینکه Crossover مفیدی داشته باشیم

ارسال شده توسط: شهریار مقدمی دسته بندی : آموزشی, دریبلینگ, مهارت های انفرادی

دریبل Crossover یکی از مفیدترین دریبل‌ها در بسکتبال محسوب می‌شود. بخصوص زمانی که شما قصد دارید تا به وسیله از یار روبرو خودتان عبور کنید. در این مطلب به چند نکته که می‌تواند موجب عملکرد بهتر شما در دریبل Crossover شود را بررسی می‌کنیم:
۱- زمان استفاده از این دریبل را بدانیم: اینکه شما در چه زمانی و در چه موقعیتی از Crossover استفاده کنید بسیار مهم است. اغلب برای تغییر مسیر یا فریب دادن مدافع در مسیر اصلی خود ( با توجه به تغییر دست دریبل‌زننده در این نوع دریبل) از Crossover استفاده می‌کنند. ضمن اینکه این دریبل به تنهایی در حالت ایستاده در برابر دفاع کاربرد زیادی ندارد و شاید ترکیب آن با یک یا چند دریبل دیگر آن‌هم در شرایط حرکت بهتر باشد.
۲- تقابل تعادل را ببرید: تعادل اصلی‌ترین بخش کار یک مدافع است، لذا بر هم زدن تعادل حریف یک بخش ماجرا، و متعادل بودن بازیکن مهاجم بخش دیگر آن است. بازیکنی که قصد دارد تا Crossover بزند می‌بایست کاملا روی پاهای خود بنشیند، گام‌های صحیح بردارد و لگنش کمی به جلو خم شود (که به اصطلاح تیلت خلفی لگنی گفته می‌شود) تا بتواند تعادل خوبی داشته باشد.
۳- در پایین‌ترین فضای ممکن دریبل بزنید: هرچقد دریبل شما در فضای پایین‌تری به زمین بخورد (بخصوص زیر زانو) دفاع توپ شما برای مدافع سخت‌تر خواهد شد. برای اینکار می‌بایست دستان شما به زمین نزدیک باشد تا بتوانید در پایین‌ترین فضای ممکن دریبل بزنید. از همین رو می‌بایست روی پاهای خود بنشینید و دستانتان را به زمین نزدیک کنید.
۴- مدافع را فریب دهید: همیشه به یاد داشته باشید قبل از اینکه به وسیله Crossover دست دریبل‌زدنتان را عوض کنید، ابتدا می‌بایست مسیر اصلی خود را باز کنید. برای این‌کار شما می‌بایست مدافع رو به سمت مخالف گول بزنید و سپس به سمت اصلی حرکت کنید. اگر مدافع فریب نخورد به مسیرتان ادامه دهید و دیگر از Crossover استفاده نکنید. اگر فریب خورد و مسیر باز بود به سرعت در مسیر آزاد حرکت کنید.
۵- محکم و سریع دریبل بزنید: یکی از شاخص‌های بازیکنانی که اصطلاحا Killer Crossover نامیده می‌شوند (مانند الن ایورسون) سرعت دریبل آن‌هاست. سعی کنید محکم و با سرعت دریبل بزنید تا مدافع مقابل خود را گمراه کنید.

اشتراک گذاری پست